Xenos, onderdeel het Blokkerconcern dat in zwaar weer verkeert, vraagt in een brief aan leveranciers of zij willen bijdragen in de kosten die de keten maakt voor marketinginspanningen en innovatie.
De interieurwinkelketen geeft aan dat de marketingkorting van 2 procent niet eenzijdig wordt opgelegd, 'maar in goed overleg met de leveranciers' gebeurt. 'Velen zien dit als een goede stap. Bovendien is een marketingbijdrage zeer gebruikelijk in retail.'
Volgens het Blokkerconcern is dit de eerste keer dat het gebeurt voor Xenos.
Het Financieele Dagblad schrijft dat dit gebeurt zonder dat er een tegenprestatie tegenover staat, maar dat is volgens het Blokkerconcern pertinent onjuist.
De woordvoerder van Xenos zegt tegen het Financieele Dagblad: ‘We zijn sinds oktober in gesprek met leveranciers en zijn nog steeds in overleg. Als leveranciers het ervaren als eenzijdig opgelegd, raad ik ze aan contact met Xenos op te nemen.’
Formulevernieuwing
Het gaat niet goed met Xenos. In 2016 kondigde het bedrijf aan ongeveer 250 banen in Nederland te willen schrappen. In dat jaar zou volgens Retailnews vorig jaar 11,5 miljoen euro worden geïnvesteerd worden in het vernieuwen van de formule en een beter assortiment en de service in de winkel.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!