Winkelketen Motoport zet iBeacon in

Start-up Digimarketing Systems heeft een nieuw product gelanceerd voor ketenorganisaties dat gebruik maakt van iBeacon technologie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

iBeacon is een indoor software positioning system en een handelsmerk van Apple dat gebruikmaakt van een nieuwe generatie goedkope en zuinige Bluetoothzenders die van enkele centimeters tot 10 meter binnen gebouwen smartphones en tablets kan communiceren.

Via een gecombineerd contentmanagement- en klantenbeheersysteem worden lokaal (door het filiaal) en centraal (door de franchiseorganisatie) gelijktijdig appmarketing- en verkoopactiviteiten gevoerd middels app- en social media aanbiedingen en loyaliteitsprogramma’s. Het systeem verzamelt hierbij automatisch opt-in klantgegevens voor vervolgende acties. Het bedrijf lijkt hiermee in ketenland in een duidelijke behoefte te voorzien.  Een iBeacon werkt op Bluetooth Low Energy (BLE), ook bekend als Smart Bluetooth dat met weinig energie kan zenden en ontvangen. Dit maakt dat deze Bluetooth zenders, die los kunnen worden geplaatst in filialen, lang meegaan en samen met de software niet alleen kunnen worden ingezet als loyaliteitsmiddel of voor winkelaanbiedingen, maar uiteindelijk ook als super snelle betaalmethode.
 

Tjeerd Romijn (directeur ): “De Nederlandse motorenketen Motoport is de eerste die in productie is gegaan, er worden gesprekken gevoerd met een aanzienlijk aantal ketens, waaronder een aantal Nederlandse en Duitse kappersketens, food en non-food retailketens, een bagelketen en een automaterialenketen. Het implementeren van iBeacontechnologie past in ons doel de techniek te bieden die het opt-in verzamelen en hergebruik van klant(gedrag)-data maximaal benut.”


 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie