Leegloop bij Kieskeurig.nl en adverteerders die massaal weglopen. Dat is het gevolg van het nieuwe prijsbeleid van de productvergelijkingssite, meldt Emerce.
Het nieuwe prijsbeleid van Kieskeurig.nl wordt vandaag van kracht. De tarieven worden goedkoper voor webshops die goedkope producten verkopen, maar voor verkopers van duurdere artikelen, zoals fototoestellen, televisies en wasmachines betekent de aanpassing in de tarieven een kostenstijging van tussen de twintig en vijftig procent. Het nieuwe prijsbeleid is zonder overleg vooraf én zonder formele aankondiging opgelegd. Veel winkeliers zijn 'not amused' over die gang van zaken.
Harold Konijnenberg van Foto Konijnenberg zegt tegen Emerce: 'Kieskeurig geeft ons een redelijk goede conversie, maar met de nieuwe prijzen kan het gewoon niet meer uit. Ik kan geen winst meer maken en dus trek ik me ervan terug met producten van – zeg – meer dan honderd euro verkoopprijs. Kieskeurig communiceert niet met ons, dus wij hebben hen hier ook niet over geïnformeerd.'
De vergelijkingssite van Sanoma heeft hiermee zoveel kwaad bloed gezet dat een fors aantal winkeliers zich vandaag niet meer op Kieskeurig.nl laten zien. Dat betekent dat honderdduizenden producten niet meer te vinden zullen zijn.
Uit een inventarisatie van Emerce blijkt dat de actie breed wordt ondersteund.
Vanmiddag brengt Adformatie reacties van Sanoma en anderen
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!