Dat het oordeel van professionele recensenten en de mening van het grote publiek nog al eens uiteen lopen, heeft het enorme succes van Verliefd op Ibiza maar weer eens bewezen.
Daarom willen de actrice Hanna Verboom, reclamebureau Etcetera, producent Flinck Film en filmdistributeur A-film een nieuw kwaliteitskeurmerk opzetten, waarbij niet alleen journalisten de film voorafgaande aan de première mogen zien en beoordelen, maar ook het publiek.
Voor de nieuwe Nederlandse kerstfilm Finn roept actrice Hanna Verboom klassemoeders op om de film voor de première te bekijken en te recenseren. De reviews van de moeders zullen worden gebruikt in de promotiecampagne van de film.
Manon de Weerd van A-Film: ‘Recensenten bekijken een film met door een professionele bril en beoordelen de kwaliteit op basis van hun ervaring en vakinhoudelijke kennis. Klassemoeders zullen zo’n kinderfilm met heel andere ogen bekijken en beoordelen vanuit hun eigen perspectief. Wij denken dat hun oordeel voor de doelgroep van de film heel waardevol kan zijn.’
Zal A-film het publiek in de toekomst vaker inzetten om films te recenseren en promoten? ‘Dat behoort zeker tot de mogelijkheden, maar we willen eerst kijken hoe deze actie uitpakt,’ zegt De Weerd.
Dat bij de promotie van de film alleen de positieve reviews in de communicatie gebruikt zullen worden, laat zich raden. Eerlijk is eerlijk: een publiekskeurmerk lijkt ons (vooralsnog) dan ook een groot woord.
Een mediageniek staaltje reviewmarketing kunnen we het dan wel weer noemen. Filmpje van een zonnig lachende Hanna Verboom erbij. Voilà: succes verzekerd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!