De verkiezing heeft de naam 'Liegebeest' en richt zich op producten die mooier worden voorgedaan dan ze eigenlijk zijn.
De genomineerden:
1 Keurslager voor de varkensconcepten ‘Friberne kruidenvarken' en 'Duroc d'Olives varken', waarmee 'de suggestie wordt gewekt dat de varkens en biggen in het gras liggen, terwijl het om industrievarkens gaat die nooit buitenkomen'.
2 'Yoghurt Nature' van Danone
3 'Holland Gouda keurmerk' van drie grote zuivelproducenten
4 Geitenmelk van Melkunie. In de reclames van Danone, Holland Gouda en Melkunie wordt volgens Wakker Dier gedaan alsof de dieren buiten lopen, terwijl een deel het hele jaar binnen staat.
5 KFC. Op de website staat dat de consument zich geen zorgen hoeft te maken over de kwaliteit van het kippenvlees, terwijl er volgens Wakker Dier plofkip wordt gebruikt door het bedrijf.
Vorig jaar ‘won’ de Goudse Kaas van supermarktketen PLUS het Liegebeest.
De 'winnaar' wordt eind deze maand bekend.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!