1. First Movers winnen altijd
De meeste first movers eindigen in werkelijkheid met hun gezicht in het zand, aldus Andreessen. Terwijl anderen hen passeren, omdat ze van de first movers’ fouten leren.
2. Alles gaat sneller op Internet
Software-ontwikkeling gaat razendsnel, maar de meeste zaken niet. Consumentenvoorkeuren veranderen niet zo snel.
3. Alles draait om bezoek
De site met de meeste pageviews wint. De bouwers van gratis sites droomden dat ze hun bezoek snel konden paaien met een betaalde propositie. Dat lukt zelden en eye balls leveren dus echt niets op.
4. Advertising kan snel een merk bouwen
De bekende merken op het net, zoals Amazon, eBay en Yahoo, zijn gebouwd door mond-tot-mond reclame omdat ze als eerste iets nieuws deden. Internetbedrijven die dachten dat ze zich een weg naar roem konden adverteren, zaten er gewoon naast.
5. De populariteit van internet brengt ons aan de vooravond van de convergentie van data, computers, televisie en spraak.
Zo gauw iemand over ‘convergentie’ spreekt, hou dan je portefeuille vast. Technologische innovatie leidt vooral tot grotere specialisatie. Mensen willen niet interactief met hun tv omgaan.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!