UPC richt zich in advertentie tot kabinet

Kabelbedrijf UPC komt vandaag in de dagbladen met een aan de Tweede Kamer gerichte advertentie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met deze vorm van issue advertising wil UPC het kabinet onder meer uitleggen dat ze geen monopolist is als het gaat om gebruik van de kabel voor internettoepassingen.

“Wij stellen dat iedereen voor toegang tot internet kan kiezen uit een groot aantal Internet Service Providers (ISP’s)”, schrijft de Raad van Bestuur onder meer. Ook wordt een voorbeeld gegeven van het marktaandeel van ISP’s in Nederland. “KPN heeft dan een aandeel van 55 procent, UPC/Chello 3 procent.” Bij telefonie via een vast net heeft KPN 93 procent en UPC 1 procent, geeft het kabelbedrijf aan. “De consument is niet gebaat bij het ‘onteigenen’ van de kabel.” UPC vraagt de Kamer deze overwegingen bij de discussie over de ‘toegang tot de nieuwe kabel’ te betrekken. Staatssecretaris Rick van der Ploeg zei gisteren in de Tweede Kamer dat de kabelmarkt binnen twee jaar opengesteld kan worden. De Kamer vindt dat die openstelling sneller kan. UPC gaat inmiddels aan alle internetklanten in storingsgebieden een éénmalig bedrag van f 44,50 terugbetalen, dankzij een akkoord met de Consumentenbond.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie