Sinds medio 2011 werkte TAXI nauw samen met de oprichters en het managementteam van Knab aan de positionering van de nieuwe bank. Het resultaat van deze samenwerking is de introductiecampagne die vandaag van start gaat.
In tegenstelling tot bestaande banken draait het bij Knab niet om de financiële producten maar om de klant. Klanten bij Knab hebben standaard de beschikking over de allerlaatste financiële tools en services en zijn zo in staat om hun geldzaken beter en eenvoudiger te beheren. Aangezien Knab de bestaande conventies in de financiële wereld op zijn kop zet, is ook voor de introductiecampagne gezocht naar een frisse en niet alledaagse benadering.
Het idee van de campagne is gebaseerd op een eenvoudige vraag: waarom? Job van Dijk, Creative Director bij Taxi Amsterdam, zegt in een persbericht: ‘Het is dezelfde vraag die René Frijters - oprichter van Knab - zichzelf stelde toen hij op het idee kwam om een nieuwe bank te beginnen. Waarom kunnen dingen niet anders? Beter? We hebben deze vraag beantwoord met een even simpel als overtuigend beeld: een fles champagne die wordt gedoopt door een boot. Dit beeld staat symbool voor de paradigmaverschuiving die Knab in de financiële wereld teweeg wil brengen.’
De 30 seconden durende tv-commercial werd geregisseerd door het duo Lernert & Sander. Naast de tv-commercial zullen tags-ons, banners, een radio campagne en de website van Knab, knab.nl, potentiële klanten informeren over de feitelijke voordelen van de producten en services van de bank.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!