Beeld: Barry van Ruiven en Menno Koningsberger. Credits: Annemieke van der Togt
Onder het motto 'Jouw radio. Jouw playlist. Jouw muziek', moet JUKE het mogelijk maken om overal radio te luisteren én on demand muziek te streamen. Luisteraars kunnen zich door hun favoriete radio-dj of artiest aan de hand laten nemen om muziek te ontdekken. Maar ook kunnen zenummers die zij op radio horen direct aan hun eigen playlist toevoegen.
On demand trend
Met de samenwerking spelen partijenin op de groeiende on demand trend. 'Radio is nog altijd het best beluisterde medium, maar er is een duidelijke verschuiving naar beluistering via (mobiel) internet,'Menno Koningsberger, directeur Talpa Radio. 'Tevens zien we een groeiende behoefte aan het zelf kunnen samenstellen van playlisten en on demand luisteren. Met JUKE spelen we met MediaMarkt als partner in op deze trend.'
Barry van Ruiven, directeur MediaMarkt Nederland, vult aan dat MediaMarkt vanuit JUKE verdere invulling wil geven aan zijn ‘altijd en overal’-merkbelofte. Van Ruiven: 'Wij willen consumenten een totaaloplossing bieden. Dat gaat verder dan alleen het verkopen van hardware; ook voor het abonnement, de service en muziekcontent kan je bij ons terecht.'
Muziekplatform
Binnen de samenwerking die beide partijen aangaan, verzorgt MediaMarkt het muziekplatform, de webcare en 49 servicepunten in de winkels. Talpa Radio brengt op zijn beurt de kennis in van de muziekredacties van 538, Sky Radio, Radio Veronica en Radio 10 en van dj’s die aan de stations zijn verbonden, zoals Edwin Evers, Armin van Buuren, Rob van Someren en Coen & Sander.
Vanaf half juli is de app van JUKE beschikbaar via JUKE.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!