Dat blijkt uit cijfers van het marktonderzoeksbureau GfK. De marktonderzoeker voorspelde eerder dat supermarkten dit jaar 45 miljoen euro extra omzet zullen draaien door het EK voetbal. Het voetbaltoernooi stimuleert de verkoop van bier, fris, kant-en-klaarmaaltijden en oranje merchandiseartikelen.
Het ging de supermarkten toch al voor de wind in mei. De omzet kwam ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar 8,2 procent hoger uit, op 2,94 miljard euro. Dat kwam vooral door de sterk gestegen prijzen voor melk, kaas, brood en appelen.
De koepelorganisatie van supermarkten, het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), verwacht dat de supermarkten tijdens de drie EK-weken tussen de 55 miljoen en 60 miljoen euro extra omzet zullen halen, afhankelijk van de prestaties van het Nederlands elftal. Hoe verder Oranje het schopt, hoe meer er zal worden omgezet.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!