Het Nederlands publiek denkt duidelijk anders over reclame op de publieke omroep dan de politici in de Tweede Kamer, meldt de Ster
vandaag.
Dat blijkt uit een onderzoek dat TNS NIPO heeft uitgevoerd in opdracht van Ster.
Zo vindt bijna tweederde (63 procent) van het Nederlands publiek de discussie over reclame op de publieke omroep onnodig.
Een zelfde groep (62 procent) is ook van mening dat reclame op de publieke omroep volstrekt geaccepteerd is in Nederland. Bovendien blijkt een meerderheid (61 procent) niet bereid mee te betalen aan het reclamevrij maken van de publieke omroep.
Opvallend is het aantal VVD'ers in de groep die de discussie over reclame onnodig vindt, terwijl juist deze partij zich heeft uitgesproken tegen reclame op de publieke omroep, meldt de Ster fijntjes.
70 procent van de VVD-stemmers vindt reclame op de publieke omroep volstrekt geaccepteerd. Een ruime meerderheid van het Nederlands publiek (61 procent) blijkt niet bereid te zijn een steentje bij te dragen ter compensatie van gederfde reclame-inkomsten, indien de overheid zou besluiten deze te verbieden.
Bovendien zegt ook nog een kwart van de overige respondenten (25 procent) dat dit afhankelijk is van de hoogte van het bedrag.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!