Soep in abonnementsvorm

Trendsactive bedacht een manier om voedselverspilling tegen te gaan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Trend: 

Door de economische crisis is er een extra focus komen te liggen op het efficiënt gebruiken van grondstoffen en het tegengaan van verspilling. Consumenten verwachten ook van producenten dat zij pro-actief verspilling tegengaan.

Probleem: 

Ook in 2013 wordt nog steeds bijna 50 procent van ons voedsel weggegooid. De boosdoeners zijn zowel consumenten als producenten.

Oplossing:

Ondanks dat supermarkten al veel voedsel aan voedselbanken geven, wordt er nog steeds veel voedsel weggegooid. Een oplossing zou kunnen zijn om van het eten dat snel op moet, direct soep te maken. Immers: soep is een product waar je makkelijk een mix van ingrediënten voor kunt gebruiken. In het concept op deze pagina heeft Albert Heijn een Social Soup-concept gelanceerd. Hierbij worden (vers)producten van Albert Heijn en zijn leveranciers gebruikt. De soep wordt lokaal verspreid in een abonnementsvorm, bijvoorbeeld elke zondag Soep Dag!

is een trendinterpretatiebureau dat sociaal-culturele trends door vertaalt naar businessoplossingen voor merken en organisaties. Dat doet het elke maand in Tijdschrift voor Marketing. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie