Masterstudenten van het vak Social Media Marketing ontwikkelden voor de Amsterdamse Oostlijn een social media campagne met als doel het imago te verbeteren. De twee groepen met de beste campagne mochten hun campagneplan pitchen bij de de Dienst Metro.
De winnaar van de pitch heeft de symbolische Dienst Metro Social Media Award gekregen.
Docent Business Communication & Digital Media Alexander Schouten van de Universiteit van Tilburg: "Om meer inzicht te krijgen in het effect en de werking van social media laten we onze studenten praktijkonderzoek doen. Voor ons is de Dienst Metro van de gemeente Amsterdam een interessante case omdat bij de communicatie over de Noord/Zuidlijn opvallend veel gebruik wordt gemaakt van social media via de website www.hierzijnwij.nu."
De studenten moesten zich buigen over de vraag hoe social media het imago van de renovatie van de huidige Oostlijn kunnen verbeteren. De winnende groep, onder aanvoering van Eline den Hartog, presenteerde een plan waarin de guerilla campagne 'Wat is dit nu?' moet toewerken naar de opening van de vernieuwde metrostations.
De social media aanpak van de Noord/Zuidlijn heeft ook de aandacht getrokken van De Raad voor Maatschappelijke Ontwikkeling (RMO). Momenteel doet De Raad een casestudy naar de social media aanpak van de Noord/Zuidlijn. In deze studie onderzoekt zij hoe nieuwe media beleids(uitvoerings)processen kunnen beïnvloeden, en welke instrumenten het internet de burgers biedt om zich te verenigen en mobiliseren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!