Bedrijven en merken kunnen op deze manier inspelen op de trend van social commerce en hun klanten activeren als ambassadeurs.
Het Social Shop platform maakt het voor merken mogelijk om hun enthousiaste klanten een eenvoudige online shop aan te bieden. In deze shop kunnen die klanten (zogenoemde ‘shopkeepers’) de producten of diensten van hun favoriete merken aanbevelen binnen hun sociale netwerken. Zo worden klanten geactiveerd als verkoopkanaal. Bij een geslaagde verkoop verdienen zij een commissie die zij delen of helemaal weggeven in de vorm van korting op een product of dienst die een vriend van hen koopt. Inmiddels hebben meer dan 30.000 consumenten zelf een social shop aangemaakt.
Sander Dullaart richtte Social Shop in 2012 op en won in 2013 een Accenture Innovation Award. Dullaart was eerder mede-oprichter van Favela Fabric dat onlangs werd overgenomen. Hij zegt: 'Naast naar extra groeigeld waren we vooral op zoek naar expertise op het gebied van online commerce en lead generation. Die hebben we gevonden bij Sanoma.' De ambitie is het platform verder te ontwikkelen en uitrollen in Nederland en in een later stadium Social Shop internationaal te lanceren.
Herman Kienhuis, Investment Director SanomaVentures: 'Sanoma ziet groeikansen in social commerce, oftewel verkoop geactiveerd via digitale mond-op-mond reclame. Social Shop heeft hiervoor een uniek platform ontwikkeld.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!