Die zal vanaf 20 juni 2013 zeven maanden te zien zijn bij Jaarbeurs Utrecht. Sanoma Media is mede-organisator en mediapartner van het project.
Naast het educatieve element kan de bezoeker zelf de ruimtevaarthistorie en ontwikkelingen beleven: wandelen tussen de sterren en geïnspireerd raken door de mensen, technologie en engineering van de afgelopen 50 jaar ruimtevaart. De tentoonstelling omvat een oppervlakte van ruim 4.000 m², met meer dan 300 originele objecten en replica’s die vaak nog niet eerder zijn vertoond. Met ruimtecapsules, raketmotoren, ruimtepakken, een maanauto, telescopen, satellieten en de neus van de spaceshuttle.
Onder het thema Dutch Dimensions zullen ook toonaangevende Nederlandse ontwikkelingen te zien zijn uit astronomie, aardobservatie en onderzoek naar exoplaneten. De bezoeker ziet bijzondere animaties en tientallen Nederlandse kennisinstellingen, bedrijven en universiteiten demonstreren het belang van onze ruimtevaarttechnologie. Voor bedrijfsarrangementen zijn er tal van mogelijkheden.
NASA - A human adventure heeft in andere Europese steden ruim 200.000 bezoekers per stad getrokken. 'Sanoma onderstreept hiermee het belang dat we zien in edutainment', zegt Wouter Verkennis, uitgever bij Sanoma van populair wetenschappelijke media. 'Er is een toenemende behoefte aan educatie in een goede mix met entertainment. Dat zie je ook terug in ons portfolio, met titels als KIJK, Zo Zit Dat en Know How. Daarom werken we graag mee aan dit bijzondere event. Dit soort touring concepten, die mensen echte beleving bieden, vormen een nieuw en groeiend marktsegment.'
NASA – A human adventure wordt geproduceerd door John Nurminen Events in samenwerking met NASA, U.S. Space and Rocket Center en the Kansas Cosmosphere and Space Center. Voor meer info over de tentoonstelling: zie ahumanadventure.nl/
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!