Het marketing geheim achter The Walking Dead
Dit is de zoveelste succesvolle uiting van de wereld van The Walking Dead, dat naast de populaire comics, tv serie, iPad game, console game en merchandise ook buitengewoon succesvol is in hun marketing.
Wat het zo bijzonder maakt? Elke uiting is authentiek, gaat de hele wereld over en draagt bij aan de beleving van de wereld die ze zo zorgvuldig tot leven hebben gebracht. Hier zit volgens mij ook het succes van de franchise.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDe makers van The Walking Dead hebben zo’n uitgesproken storyworld gecreëerd, een wereld die ze zo gedetailleerd hebben uitgewerkt dat het makkelijk is om hier op voort te bouwen. Welke type media er ook wordt ingezet en welke creatieve partner het ook uitwerkt.
Engagement als doel
Het business model van The Walking Dead is in de basis anders dan een gemiddeld merk. Het verhaal is hun voornaamste product. Engagement is echter het voornaamste doel van de media franchise. Vanuit die betrokkenheid waarborgen ze de voortzetting van hun verhaal, verkopen ze extra producten en breiden ze hun franchise uit met nieuwe producten die zijn gebaseerd op dezelfde storyworld.
In dat opzicht lijkt de media franchise van The Walking Dead erg op een merk dat een product of dienst probeert te verkopen. Het grootste verschil is dat The Walking Dead een storyworld als het hart van hun business heeft in plaats een merkmodel. Daarom lijken ze beter in staat om verhalen te vertellen, om hun publiek betrokken te houden en fans actief te maken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid