Overslaan en naar de inhoud gaan

Het marketing geheim achter The Walking Dead

Deze week ging het tweede deel van seizoen 3 van The Walking Dead in Amerika in première. Om af te tellen naar deze dag stond onderstaand…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit is de zoveelste succesvolle uiting van de wereld van The Walking Dead, dat naast de populaire comics, tv serie, iPad game, console game en ook buitengewoon succesvol is in hun marketing.

related partner content for mobile comes here

Wat het zo bijzonder maakt? Elke uiting is authentiek, gaat de hele wereld over en draagt bij aan de beleving van de wereld die ze zo zorgvuldig tot leven hebben gebracht. Hier zit volgens mij ook het succes van de franchise.

De makers van The Walking Dead hebben zo’n uitgesproken storyworld gecreëerd, een wereld die ze zo gedetailleerd hebben uitgewerkt dat het makkelijk is om hier op voort te bouwen. Welke type media er ook wordt ingezet en welke creatieve partner het ook uitwerkt.


Engagement als doel
Het business model van The Walking Dead is in de basis anders dan een gemiddeld merk. Het verhaal is hun voornaamste product. Engagement is echter het voornaamste doel van de media franchise. Vanuit die betrokkenheid waarborgen ze de voortzetting van hun verhaal, verkopen ze extra producten en breiden ze hun franchise uit met nieuwe producten die zijn gebaseerd op dezelfde storyworld.

In dat opzicht lijkt de media franchise van The Walking Dead erg op een merk dat een product of dienst probeert te verkopen. Het grootste verschil is dat The Walking Dead een storyworld als het hart van hun business heeft in plaats een merkmodel. Daarom lijken ze beter in staat om verhalen te vertellen, om hun publiek betrokken te houden en fans te maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in