RTL4 terug op 15 pct marktaandeel

De publieke zenders behaalden in week 36 een gezamenlijk marktaandeel van 37 pct, zo blijkt uit het Continu Kijkonderzoek (CKO). Dat is 2 pct meer dan de vorige week.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nederland 1 behaalde het hoogste marktaandeel op maandagavond (20 pct), TV2 op zondagavond (23 pct) en Nederland 3 op dinsdagavond (11 pct). Aldus het Continu Kijkonderzoek, uitgevoerd door Intomart in opdracht van NOS, Ster en IP.

Na matig presteren tijdens de zomerperiode lijkt RTL4 zich weer te herstellen. De boodschapperszender behaalde de afgelopen week een marktaandeel van 15 pct, 2 pct meer dan in week 35. Met dank aan GTST en Baantjer. RTL5 deed het goed met 5 pct, terwijl ook Veronica langzaam maar gestaag op het oude niveau terugkeert; The Young One behaalde opnieuw een aandeel van 9 pct. Samen blijven de HMG-zenders met 29 pct marktaandeel onder de maat presteren. Maar daarin komt de volgende week, dankzij Big Brother, hoogstwaarschijnlijk verandering. SBS6 en Net5 behaalden respectievelijk een marktaandeel van 11 en 4 pct marktaandeel. Fox8 behaalde opnieuw niet meer dan 3 pct.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie