RTL4 is het sterkste mediamerk

Het Tijdschrift voor Marketing presenteert deze week het tweede Interbrand-onderzoek naar de sterkste mediamerken van Nederland. Welke mediamerken gebruikt de Nederlander en welke Nederlandse merken slagen erin de consument aan zich te binden? Dit jaar laat de lijst een aantal verrassende verschuivingen zijn. En een nieuwe nummer1: RTL4.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De hele lijst vindt u terug in het van het Tijdschrift voor Marketing, dat deze week verschijnt.

Hieronder de Top10:

Top10 Nederlandse mediamerken (tussen haakjes: 2010)

1. RTL4 (2)
2. Nederland 1 (-)
3. SBS6 (1)
4. Hyves.nl (4)
5. Nederland 3 (-)
6. Net5 (7)
7. Nu.nl (5)
8. Veronica (8)
9. Radio2 (21)
10. RTL5 (15)

De lijst toont een aantal interessante veranderingen ten opzichte van vorig jaar. De nummer één van 2010 (SBS) is naar de derde plaats gezakt, terwijl de nummer twee van vorig jaar – RTL4 – de lijst aanvoert. Daarnaast zijn dit jaar voor het eerst de zenders Nederland 1, 2 en 3 in het onderzoek meegenomen. Dat leidde tot een tweede plek voor Nederland 1 en een vijfde positie voor Nederland 3.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie