Rabobank Nederland is daarvoor een samenwerking aangegaan met MediaMall, leverancier van de persoonlijke televisie propositie OpTV.
De testdeelnemers bepalen met OpTV zelf wat ze op televisie zien en op welk moment ze daar naar willen kijken. Daarnaast regelen ze hun bankzaken via de tv.
Ook kunnen kijkers landelijke diensten gebruiken, zoals Video On Demand, gaming of themakanalen.
Naast de standaardfunctionaliteiten kunnen klanten van Rabobank hun bankzaken regelen via de televisie. Het programma Rabo Beleggers TV geeft daarnaast informatie over beleggingen.
Ook Rabo Sport TV is een van de onderdelen. Tevens kan via interactieve video's informatie worden verkregen over hypotheken, levensloopregeling, zorgverzekering of het starten van een onderneming.
Ten slotte behoort screen to screen communicatie tot de mogelijkheden: via de televisie kan visueel contact worden gemaakt met een medewerker van de Rabobank.
Rabobank Nederland zegt met deze pilot de lokale betrokkenheid te willen vergroten en de persoonlijke band met klanten te willen versterken. Ook lokale ondernemers kunnen zich op het OpTV platform presenteren.
MediaMall is een joint venture tussen Stream Group uit Limburg en KPN. Momenteel draait er een proef in Roermond, waar een selecte groep inwoners gebruik kan maken van de MediaMall diensten.
MediaMall wil in 2007 zijn diensten uitrollen in heel Nederland.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!