Positionering middelbare school: Caland 2 heet vanaf nu Lumion

Directeur van de school: 'Onze nieuwe naam helpt mij de school op unieke wijze in de markt te zetten.'

Op 21 januari opent haar deuren voor toekomstige vwo, havo en mavo leerlingen in Amsterdam. Lumion ging eerst door het leven als Caland 2. Wunder is eindverantwoordelijk voor de merkstrategie, naam en het design. Voor de naam de ontwikkeling van de naam is nauw samengewerkt met naamgevingsbureau Globrands.

Onderwijsvisie
Caland 2 is in 2012 opgericht en ontstaan vanuit het Calandlyceum (Onderdeel van de Stichting Openbaar Voortgezet Onderwijs Progresso). Na vier jaar heeft het bevoegd gezag besloten in 2016 de school krachtiger te positioneren. Wunder: &;Een logische volgende stap, omdat Caland 2 zich met een vernieuwend onderwijsconcept heeft ontwikkeld tot een vaste waarde binnen het Amsterdamse onderwijsaanbod. Lumion is ook buiten het Amsterdamse een voorbeeld, door haar vooruitstrevende onderwijsvisie.&; Suvayil Dönmez, directeur van Lumion, zegt over de rebranding: &;Het is mijn ambitie de beste school van Amsterdam te worden. Onze nieuwe naam helpt mij de school op unieke wijze in de markt te zetten.&;

Merkwaarden
Wunder zegt dat de positionering is gebaseerd op de onderwijsvisie en aangeeft dat bij Lumion het beste gepersonaliseerde onderwijs gegeven wordt. &;De persoonlijke groei die leerlingen en docenten doormaken staat centraal.De creatieve vertaling hiervan is de zon. De zon maakt elke dag een cyclus van groei door, zoals ook de leerlingen, docenten en de hele school zich elke dag, week en jaar ontwikkelen. De zon is de stip op de horizon en staat symbool voor de focus op doelen die de school, de leraren en de leerlingen voor zichzelf stellen.&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie