Premium

Periscope-pitch levert creatief team drie gesprekken op

Het creatieve duo Menko en Larsen zit in ieder geval aan tafel met Lemz, Amsterdam Worldwide en Grey.

Na jaren ervaring op te hebben gedaan bij bureaus in Londen en New York, besloten Tim Menko en Ingmar Larsen aan de slag te gaan als freelance creatief team. 

, de live streaming-dienst van Twitter, om hun portfolio op een efficiënte aan de (internationale) reclamewereld te introduceren. Adformatie was nieuwsgierig en vroeg  naar hun vorderingen:

;s First Periscope Portfolio Review - Case Study

Hoe is het gegaan?

&;Het evenement ging goed en de reacties waren positief. We waren overdonderd door de internationale aandacht. Het was geinig om te doen, maar Periscope heeft natuurlijk een redelijk &;amateuristisch karakter&; aangezien alles met een smartphone gefilmd moet worden. Het draaide dan ook puur om de stunt zelf. Wij betwijfelen of bureaus waarmee wij nu in gesprek zijn, daadwerkelijk de sessie hebben gezien. Eigenlijk boeit ons het niet, want onze site heeft meer dan 2000 unieke bezoekers getrokken en er worden momenteel vruchtbare gesprekken gevoerd.&;

Hadden jullie dat verwacht?

&;We hadden er vertrouwen in dat het redelijk wat media-aandacht kon genereren, maar hierop hadden wij niet geanticipeerd. Helaas is het &;af-en-toe&; nodig om zo te stunten, omdat wij als team nog niet zo bekend zijn en daarom wisten dat wij iets slims moesten verzinnen.&;

Hoeveel mensen hebben er uiteindelijk gekeken?

&;Live heeft ongeveer honderd man gekeken en de herhaling is nog eens 20 keer bekeken. De groep kijkers was een goede mix van mensen uit de industrie met totaal willekeurige gluurders. We hebben nu dan ook aardig wat nieuwe volgers, waarvan 10 procent halfnaakte dames zijn. Die, als wij het mogen geloven, vanavond nog seks met ons willen hebben.&;

Reageerden alle kijkers zo &;heet&; op de stream?

&;Haha, ja de reacties waren leuk. Een bureau uit Kaapstad is bijvoorbeeld aan het kijken of wij kunnen samenwerken voor een freelance-opdracht. Daarnaast barstte Twitter van de complimenten, wilden studenten weten of wij tips voor ze hadden en was één student heel jaloers op ons aangezien hij zelf een stream wilde uitvoeren over een aantal weken. Uiteraard halen wij de meeste voldoening uit de bureaus die met ons in gesprek zijn gegaan of waar wij langs mogen komen.&;

Hoe gaan jullie nu verder?

&;Vanavond is er een special USA-editie om 21:00, aangezien de vorige sessie zich voltrok op een niet al te gunstig tijdstip voor de yanks. Hierna is het klaar. So like, if they like, would like, want to tune in tonight, that would be like literally amazing and such!&

Wat zouden jullie andere bureaus/freelancers mee willen geven vanuit jullie ervaringen?

&;Het is wellicht gek nu om meteen bureaus en freelancers de les te gaan lezen, maar wat wij duidelijk uit willen stralen is dat opvallen en media relevant gebruiken essentieel is. Je maakt je eigen succes en het is niet zo dat naar ons is gekomen. Wij hebben verschillende mensen gebeld in binnen- en buitenland en de eerste werknemer van Adweek die wij spraken klonk totaal niet geïnteresseerd en zei: &;Sure, just send it to me and if I have time I will have a look&;. We hebben meteen één van zijn collega&;s gebeld en die vond het een fantastisch verhaal.&;

De Amerikaanse stream is vanavond te bekijken vanaf het .

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie