Volgens Peter van Dijk, directeur van PCM Interactieve Media, heeft PCM de laatste jaren 60 miljoen gulden in de websites van AD, NRC Handelsblad, Parool, Rotterdams Dagblad, Trouw en de Volkskrant geïnvesteerd. Het is niet mogelijk elke site rendabel te maken; men kan zich specialiseren op het gebied van financiën of cultuur. "Binnen ons concern is maar plaats voor één rendabele nieuwssite", aldus Van Dijk in het radio 1-journaal, geciteerd door de Volkskrant.
Over de toekomst van de papieren kranten van PCM, althans de kleine, is Van Dijk niet optimistisch. "Trouw is wel een heel sterk merk, maar de vraag is of je voor 110.000 abonnees de krant kan blijven distribueren tegen dergelijke enorme kosten." Van Dijk suggereerde dat "sommige van onze titels, waarover nu al geluiden gaan," binnen tien jaar zijn verdwenen. "Mogelijk blijven de titels bestaan als weekblad, special interest-blad of internettitel." Binnen Het Parool en Trouw is er kritisch op de opmerkingen van de oud AD-hoofdredacteur gereageerd.
Totnogtoe hebben de hoofdredacties van de meeste titels samenwerking of nieuwsgebied op internet afgewezen, omdat concurrenten niet op nieuwsgebied zouden moeten samenwerken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!