Paul Polman: 'De consument wil eenvoud'

Dit najaar nam Paul Polman, directeur van Procter & Gamble voor West Europa, afscheid van het bedrijf waar hij 25 jaar werkte.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

dat hij CFO bij concurrent wordt.

In het Tijdschrift voor Marketing van deze maand, dat deze week verschijnt, een afscheidsinterview met de man die tot nu .

Op de vraag waarom discounters Lidl en Aldi het wél goed doen en veel A-merkfabrikanten zoals Unilever en ook Nestlé, niet, zegt Polman:
'De consument wil eenvoud. Lidl en Aldi hebben maar 800 tot 1200 merken en dat is genoeg voor 70 tot 80 procent van de behoeften van de boodschapper. Die heeft helemaal geen zin om een half uur in de file te gaan staan en verward te worden door allerlei promoties en veel te veel keuzes. Een grote groep mensen heeft behoefte aan een simpelere shopping experience. Discounters geven die: dicht bij huis, klein aanbod, snel erin en eruit.

'En het zijn wel degelijk merken die ze verkopen; hún merken, maar voor de consument zijn dat merken. Het is duidelijk dat we in de richting gaan van minder merken en meer consolidatie van merken. Pampers is daar een voorbeeld van, dat is geen luiermerk meer, maar zit in baby development. We hebben Kandoo van Pampers ontwikkeld dat in bijkomende behoeften voorziet'.

Voor het moet je wachten tot woensdag.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie