Calvé Pindakaas (Unilever) is voor de tweede keer op rij genomineerd voor de RAB Radio Advertising Awards Publieksprijs 2014 (periode november-december 2013).
In de radiocommercial horen we een kinderstem die doet denken aan Petje Pitamientje en dat roept bij het publiek blijkbaar veel positief nostalgische emoties op.
In de vorige periode won Calvé Pindakaas met de ‘polygoon journaal’-commercial. De radiocommercial “Beste uit de test” is in opdracht van Unilever ontwikkeld door Andrew Maaldrink en Nick Plomp van reclamebureau Alfred.
De radiocommercial van Gamma “Gouden Loeki” - een oproep om op de commercial te stemmen voor de Ster Gouden Loeki - werd tweede met 73,1%. Derde werd de Hartstichting (70,3%)
Het RAB houdt op 10 juni 2014 de uitreiking van de Radio Advertising Awards waarbij de publieksprijs een van de awards is. Voor deze prijs worden zes voorrondes gehouden waarin steeds twintig radiocommercials door minimaal duizend respondenten worden beoordeeld. In de eerste periode (mei-juni 2013) won ABN Amro en in juli-augustus 2013 Prorail. Alle partijen kunnen commercials inzenden om deel te nemen aan deze verkiezing.
De genomineerde commercials staan hier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!