Premium

Onderzoek: ‘Bedrijven lopen achter met apps’

Achterstand leidt tot omzetderving.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

85% procent van de bedrijven heeft een achterstand als het gaat om de ontwikkeling van mobiele apps. Door de relatief lange ontwikkel- en implementatietijd van apps leidt dit steeds vaker tot omzetderving voor bedrijven. Dit blijkt uit onderzoek door onder 228 CIO’s en IT-managers naar hun strategie en uitdagingen aangaande mobiele applicaties.

De belangrijkste reden dat bedrijven mobiele app-initiatieven starten, zijn vooral het genereren van nieuwe omzetstromen (64%) of het verbeteren van de mobiele gebruikservaring van bestaande applicaties (58%) en het verbeteren van de dienstverlening naar klanten (52%). De vraag naar apps groeit nog steeds, maar bedrijven kunnen niet aan de behoefte voorzien.

Eén van de oorzaken is dat de bedrijven te weinig ontwikkelaars hebben. 29% heeft 26 tot 50% openstaande vacatures voor ontwikkelaars. Slechts 6% van de ondervraagden geeft aan dat ze over genoeg resources voor mobiele-applicatieontwikkeling beschikken. Andere zaken waar bedrijven tegenaan lopen zijn te weinig beschikbare kennis om mobiele applicaties te ontwikkelen (36%), onrealistische verwachtingen bij de business en gebruikers (58%).

De twee grootste uitdagingen rondom de ontwikkeling van mobiele applicaties zijn budget (53%) en tijd (50%).

Mobiele applicaties stuwen de omzet – De drie meest genoemde redenen voor het ontwikkelen van nieuwe mobiele applicaties zijn het genereren van nieuwe omzetstromen (64%), het verbeteren van de mobiele gebruikservaring van bestaande applicaties (58%)

51% van de ondervraagden geeft aan dat het hen gemiddeld genomen drie tot zes maanden kost om een mobiele applicatie te ontwikkelen en volledig uit te rollen. Bij 6% van de bedrijven loopt de ontwikkeltijd zelfs op tot een jaar.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie