Ohra stuurt een juichend persbericht de wereld in.
Vanaf nu is elke Eccky baby vanaf de geboorte verzekerd tegen zorg, schade en aansprakelijkheid.
Verzekeraar Ohra biedt iedere Eccky gratis een pakket van zorg-, schade- en aansprakelijkheidsverzekeringen aan. Het online spel Eccky is in het voorjaar gelanceerd en kent inmiddels zo'n 300.000 geregistreerde gebruikers en meer dan 100.000 geboren Eccky's, volgens Ohra.
Per Eccky doneert Ohra 30 credits ter waarde van 30 eurocent die over 6 dagen als premie worden afgeschreven.
'Juist nu zien we dat jongeren regelmatig ontoereikend verzekerd zijn omdat zij vaak geen interesse hebben om na te denken over risico's in het leven. Je kunt er dus niet vroeg genoeg mee beginnen. Het is daarom niet meer dan logisch dat Eccky's ook goed en direct verzekerd zijn', stelt Jaap Kooij, manager internet marketing Ohra.
Daarnaast speelt Eccky in op een combinatie van trends waar Ohra direct of indirect mee te maken heeft, meldt de marketeer. Voorbeelden hiervan zijn de populariteit van het instant messaging kanaal en het (online) gamen, de behoefte om te personaliseren en de toenemende invloed van jongeren bij de aanschaf van producten door ouders.
Peter Warman, bij Media Republic commercieel verantwoordelijk voor Eccky: 'Het concept dat wij samen met Ohra hebben uitgewerkt is realistisch en subtiel verweven in het spel. Bovendien hebben wij met Ohra een goede partner gevonden om de Eccky geboortekaartenservice te lanceren, eerst digitaal en straks ook op briefkaarten, die we de 'echte wereld' in gaan sturen'.
Eccky moet het nu helemaal gaan hebben van dit soort commerciele deals, want vanaf 1 september is de Eccky gratis.
MediaRepublic hoopt dat daarmee het bereik toeneemt. Andere commerciële partners van Eccky zijn op dit moment MSN, Telfort, Doritos, PlayStation, GoGo Tours, Efteling en H&M.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!