NOC*NSF over de TeamNL-merkidentiteit: ‘Het beeldmerk bestaat naast de ringen of agito’s uit een nieuw symbool dat diverse dimensies illustreert; die van de persoon, de tulp en de vlam. Deze staan symbool voor: juichen, passie en vuur. In dit levendige Nederlandse merk is gebruikt gemaakt van de Nederlandse kleuren; zowel de Nederlandse vlag in het kelkblad als de oranje kleur in de rest van de tulp en de speciaal voor dit logo ontwikkelde kleurrijke typografie.’
De nieuwe identiteit is ontwikkeld in samenwerking met de Nederlandse designer Bob van Elderen.
De implementatie van onze nieuwe huisstijl wordt gefaseerd doorgevoerd in verschillende uitingen zoals de kleding van sporters, coaches en TeamNL-staf, materialen, accommodaties en andere sportfaciliteiten.
NOC*NSF: ‘Door deze fasering voeren we de verandering (kosten) efficiënt door. Op deze manier komt een uniforme presentatie van TeamNL tot stand.’
Fancommunity-platform
Tegelijk met de merkidentiteit presenteert NOC*NSF het fancommunity-platform: TeamNL. Doel van dit platform is de Nederlandse liefhebber dichterbij de sporter te brengen.
Vanaf 1 januari kunnen mensen ‘de sporters van TeamNL via www.teamnl.org, de TeamNL-app en socialemediakanalen van dichtbij volgen’.
Naast nieuws en achtergronden is te zien welke wedstrijden eraan komen, welke resultaten worden gehaald en wie zich tot nu toe hebben gekwalificeerd.
De informatie op de platforms wordt afgestemd op de persoonlijke voorkeuren van de fans.
Voor het communicatieplatform wordt samengewerkt met sportbonden, sporters en andere belanghebbenden binnen de Nederlandse topsport.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!