Nieuwe tool moet marktintroductietijd nieuwe producten verkorten

Onderzoeksbureau TNS heeft een snelle tool ontwikkeld voor het screenen van concepten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

EValuate Express werd gelanceerd in de VS, het Verenigd Koninkrijk, China, Duitsland, Australië en Nederland moet voor het eind dit jaar verder worden uitgerold in ruim 20 landen. In een paar dagen moet deze tool bepalen of een innovatie nieuwe klanten zal aantrekken, of dat er een risico bestaat van kannibalisatie op andere producten van het huidige portfolio.

EValuate Express gaat volgens TNS uit van individueel consumentengedrag. Er wordt bijvoorbeeld gekeken of de kans dat iemand het nieuwe product koopt hoog of laag is. Hierdoor kan volgens het marktonderzoekbureau een nauwkeurigere prognose worden gemaakt van de ‘verwachte waarde’ van elke klant.

De nieuwe tool is afgeleid van het al bestaande TNS Concept eValuate.

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie