Joseph Jaffe was in het land en wij hadden hem in het Tijdschrift voor Marketing, voordat hij aan iedereen in Nederland zijn evangelie weer mocht verkondigen: 'Internet is groot, wordt nog groter en tv-reclame lijdt pijn. Halleluja'.
Overigens is zijn boodschap toch wat genuanceerder dan steeds wordt gedacht: Tv-reclame heeft niet afgedaan, maar het is volgens hem wel belangrijk om te investeren in interactieve marketing. 'Ontwikkel een tamelijk agressief en structureel plan om binnen drie jaar van enkele naar dubbele cijfers te gaan.'
Vanmorgen was ik bij Spot en Paul van Niekerk vertelde me dat tv-reclame in de VS misschien dan wel marktaandeel verliest, maar in Nederland groeit tv-reclame alleen maar.
Vandaar de nieuwe poll: tv-reclame blijft groeien!
Want het kost natuurlijk niets, en al die bedrijven kunnen overal terecht met al die zenders. En de mediamanagers hoeven niets uit te leggen aan hun bazen, want tv-reclame is marketingwise totaal geaccepteerd en?..
Paul van Niekerk: 'Het is ook effectief, anders deden ze het niet'.
Nou, ja.
Onze vorige poll ging over de toekomst van blogs. Over vijf jaar zijn blogs echt onmisbaar als medium, vond eenderde van de bezoekers (34 procent). En 27 procent denkt dat ze over vijf jaar toch wel door iets anders zijn vervangen.
En (er komen hier toch meer cynici dan ik had verwacht): een meerderheid van 39 procent zegt dat over vijf jaar blogs toch gewoon overschat zijn.
Dus: de toekomst van de blogs is niet rooskleurig...
176 stemmen kwamen er binnen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!