De campagne werd bedacht door de Maatschap voor Reclame.
In de film bestelt de man des huizes een pizza, terwijl zijn vrouw al een ovenschotel had bereid. Zij stelt daarom een ultimatum: 'de pizza eruit, of ik?', en in het daaropvolgende shot staat de vrouw buiten de deur.
'We moesten een concept bedenken waarmee we zowel in korte tijd een verhaal vertellen, als de aanbieding van New York Pizza communiceren,' aldus Edward Bardoul, creatief directeur bij Maatschap voor Reclame.
Bardoul: 'Voor ons zat de creatieve uitdaging dan ook in de tijdsdruk. Met slechts vijftien seconden heb je weinig tijd om een hele lange mop te vertellen, maar het draait bij comedy vooral om de timing van een grap. Door die tijdsdruk hadden we ook minder tijd voor de aanbieding en merkkoppeling, maar uiteindelijk zijn we erin geslaagd om onze boodschap "optimaal" te communiceren.'
Credits
Bureau: Maatschap voor Reclame
Creatie: Karel Beijen, Edward Bardoul
Regie: Edward Bardoul
DOP: Gabor Deak
Verantwoordelijk bij de klant: Philippe Vorst, Jorine Sieperda
Productie: Sanne Rosinga
Edit, post-productie en geluid: The Ambassadors