Premium

New York Pizza-campagne haakt in op stereotiepe sekseverschil

De hoofdrolspeler verkiest een pizza boven de ovenschotel van zijn vrouw.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De campagne werd bedacht door de .

In de film bestelt de man des huizes een pizza, terwijl zijn vrouw al een ovenschotel had bereid. Zij stelt daarom een ultimatum: &;de pizza eruit, of ik?&;, en in het daaropvolgende shot staat de vrouw buiten de deur.

&;We moesten een concept bedenken waarmee we zowel in korte tijd een verhaal vertellen, als de aanbieding van New York Pizza communiceren,&; aldus Edward Bardoul, creatief directeur bij Maatschap voor Reclame.

Bardoul: &;Voor ons zat de creatieve uitdaging dan ook in de tijdsdruk. Met slechts vijftien seconden heb je weinig tijd om een hele lange mop te vertellen, maar het draait bij comedy vooral om de timing van een grap. Door die tijdsdruk hadden we ook minder tijd voor de aanbieding en merkkoppeling, maar uiteindelijk zijn we erin geslaagd om onze boodschap "optimaal" te communiceren.&;

;Ovenschotel&; New York Pizza Afhalen 4,99 reclame 2015

Credits
Bureau: Maatschap voor Reclame
Creatie: Karel Beijen, Edward Bardoul
Regie: Edward Bardoul
DOP: Gabor Deak
Verantwoordelijk bij de klant: Philippe Vorst, Jorine Sieperda
Productie: Sanne Rosinga
Edit, post-productie en geluid: The Ambassadors 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie