Nederlandse consument heeft geen interesse in Google Glass

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Uit onderzoek onder 1.008 Nederlanders blijkt dat het merendeel van de Nederlandse consumenten is niet geïnteresseerd in Google Glass. Er is geen behoefte aan of men vindt het gevaarlijk. Daarnaast maakt een groot deel van de Nederlanders zich zorgen over privacy wanneer Google Glass in het straatbeeld op zal duiken. 

Vier op de vijf Nederlanders hebben weleens van Google Glass gehoord en bijna twee derde weet daadwerkelijk wat Google Glass is. Echter het overgrote deel van de consumenten (83%) is niet geïnteresseerd in Google Glass. De belangrijkste redenen zijn dat men er geen behoefte aan heeft, het afleidt bij gebruik, het gevaarlijk is of dat men geen bril wil dragen. Bovendien geeft 41% aan zich zorgen te maken over de eigen privacy als ze zelf Google Glass zouden gebruiken. Mannen hebben meer interesse in Google Glass dan vrouwen (23% vs. 11%). Onder jongeren (22%) is de interesse groter dan onder ouderen 50 plussers (17%). Van de geïnteresseerden zou 8% binnen nu en een half jaar een Google Glass willen kopen. Bijna tweederde (63%) is bang dat hun privacy wordt aangetast door de mogelijkheid om te fotograferen en te filmen. Acht op de tien Nederlanders geven aan op de hoogte te willen zijn wanneer ze gefilmd of gefotografeerd worden. Vier op de tien mensen vinden ook dat iemand met Google Glass de toegang tot openbare ruimtes mag worden ontzegd. Naast de angst voor aantasting van privacy vinden Nederlanders het gebruik van Google Glass door anderen gevaarlijk omdat het afleidt, bijvoorbeeld in het verkeer. Bovendien verwachten consumenten dat het sociale contact minder wordt, omdat anderen te veel hun aandacht bij de bril hebben. 

Bron: Multiscope

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie