Onlangs werd in DWDD de ‘Oculus Rift’ gepresenteerd, de virtual reality bril waarvoor Mark Zuckerberg 2 miljard dollar neerlegde. Afgaande op de reactie van Matthijs van Nieuwkerk die tijdens de uitzending met de bril op zijn hoofd een virtuele achtbaanrit maakte, was het werkelijkheidsgehalte behoorlijk hoog.
Maar toch niet zo hoog als met het capture- en reproductiesysteem dat WeMakeVR introduceert, zo begrijpen we van Avinash Changa, de uitvinder van WeMakeVR. Het nadeel van het Oculus Rift project, weet Changa, is dat deze computergeanimeerde beelden laat zien. WeMakeVR gaat een stap verder, in die zin dat het echte beelden kan reproduceren.
Bestaande panoramische camerasystemen filmen doorgaans geen natuurlijke diepte. Het voelt daardoor plat en onnatuurlijk. De door WeMakeVR ontwikkelde techniek maakt gebruik van echte filmbeelden die een natuurlijk dieptebeeld leveren. Bovendien kan de gebruiker volledig 360 graden horizontaal en 180 graden verticaal rondkijken.
Hoewel WeMakeVR al een jaar bestaat, kon het bedrijf vanwege een lopende patentaanvraag niet eerder naar buiten. Met de bril richten de makers zich onder andere op de wereld van films en tv-commercials. Dit heeft te maken met het feit dat het team achter WeMakeVR een achtergrond heeft bij reclamebureaus, zoals 180 Amsterdam, Wieden & Kennedy, BSUR, Indie Amsterdam en JWT
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!