Mobile domineert steeds meer het aankoopproces, 50% van de consumenten in Nederland en wereldwijd maakt bijvoorbeeld gebruik van mobile devices in het aankoopproces. Dat staat te lezen in Criteo’s Q3 Mobile Commerce Report, waarvoor 1.4 miljoen online transacties werden geanalyseerd
Het onderzoek van Criteo laat zien dat investering in apps zich terugbetaalt. Retail adverteerders die al vroeg voorrang gaven aan de app ervaring, zeggen dat bijna 60% van de mobiele omzet uit de app afkomstig is. Ook doet de app het significant beter dan de desktop. Adverteerders in de reisbranche halen 50% van de mobiele omzet uit de app.
'De opkomst van mobile commerce in een cross-device wereld zet door. Wil je als adverteerder de consument van nu bereiken, dan moet je mobiel in de kern van je reclamestrategie hebben. Marketeers moeten het aankoopproces van de consument goed in de gaten houden als ze kopers willen aantrekken en verkopen willen maximaliseren,' zegt Jonathan Wolf, Chief Product Officer van Criteo.
Wereldwijd verkiezen consumenten smartphones boven tablets als aankoopdevice. In Nederland zijn tablets nog steeds populairder dan smartphones. Hoewel alle devices geoptimaliseerd moeten worden suggereren wereldwijde trends dat smartphone transacties groeien en daarom een belangrijke drijver zijn voor adverteerders:
Tablets genereren 57% van mobiele retail transacties in Nederland, vergeleken met 43% van de smartphones. Mobile commerce is nu verantwoordelijk voor 35 procent van eCommerce in Nederland en wereldwijd. Cross-device aankopen vertegenwoordigen 50 procent van alle eCommerce transacties in Nederland en wereldwijd.
Download het volledige Criteo Q3 2015 State of Mobile Commerce rapport hier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!