Ondanks de explosieve groei in mobile device gebruik bleven de mobile advertising uitgaves lange tijd achter. Uit nieuw onderzoek van IAB blijkt dat de mobiele advertentie bestedingen nu op stoom beginnen te komen. De ‘Ad Spent’ groeit zelfs harder dan alle andere online kanalen.
Volgens de website BI Intelligence komt dit vooral omdat steeds vaker de online advertentieformaten voor mobiel zijn geoptimaliseerd. Tevens zijn de targetingmogelijkheden verbeterd, waardoor adverteerders steeds effectiever het platform kunnen inzetten. BI Intelligence verwacht dat alleen al in de VS de mobile advertising uitgaven zullen groeien naar $42 miljard dollar in 2018. Dit is een jaarlijkse groei van 43% vanaf 2014.
Display en video zijn met een jaarlijkse groei van 73% tussen 2013-2018 de snelst groeiende mobiele advertentieformaten.
Uit het rapport blijkt ook dat de in-app click-through rates wereldwijd momenteel gemiddeld op 0,56% liggen. Dit is een stuk hoger dan de 0,23% CTR dat wordt gehaald bij webbased mobile advertentie campagnes. T