Premium

‘Mobile Advertising groeit harder dan andere digitale kanalen’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ondanks de explosieve groei in mobile device gebruik bleven de mobile advertising uitgaves lange tijd achter. Uit nieuw onderzoek van IAB blijkt dat de mobiele advertentie bestedingen nu op stoom beginnen te komen.  De ‘Ad Spent’ groeit zelfs harder dan alle andere online kanalen.  

Volgens de website BI Intelligence komt dit vooral omdat steeds vaker de online advertentieformaten voor mobiel zijn geoptimaliseerd. Tevens zijn de targetingmogelijkheden verbeterd, waardoor adverteerders steeds effectiever het platform kunnen inzetten. BI Intelligence verwacht dat alleen al in de VS de mobile advertising uitgaven zullen groeien naar $42 miljard dollar in 2018. Dit is een jaarlijkse groei van 43% vanaf 2014.

Display en video zijn met een jaarlijkse groei van 73% tussen 2013-2018 de snelst groeiende mobiele advertentieformaten.

blijkt ook dat de in-app click-through rates wereldwijd momenteel gemiddeld op 0,56% liggen. Dit is een stuk hoger dan de 0,23% CTR dat wordt gehaald bij webbased mobile advertentie campagnes. T

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie