Michel Schaeffer van bol.com over stoppen met Bomvol

Marketing-directeur Michel Schaeffer zegt dat deze zomer al het besluit viel om te stoppen met bomvol, het veel geprezen digitale magazine van bol.com.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘We hebben het 2,5 jaar gedaan en waren gewoon toe aan iets nieuws. De begingedachte was ooit om meer inspiratie te bieden. Dat hebben we wel bereikt. Het schrappen van Bomvol is geen kostenbesparing. We zagen het alleen vooral als een proeftuin, waar we nieuwe dingen konden doen om mensen naar de winkel te halen. Nu zien we dat we steeds meer van die inspirerende content ook binnen de bestaande winkel kunnen brengen. ‘

Hij geeft voorbeelden als de adventkalender en het raad de plaat-spel. Die zaten eerst in Bomvol en spelen nu een rol binnen de winkel. Het bereik is daar nog hoger, zegt Schaeffer. ‘Het format stopt, maar de onderdelen vind je nu terug op bol.com. ‘

Op de vraag of het succes uitgewerkt was, zegt Schaeffer: ‘Bomvol zorgde nog steeds voor enkele tienduizenden tot honderdduizenden bezoekers van de winkel per uitgave. Maar het was een proeftuin buiten de winkel. We hebben nu zo veel ervaring met wat werkt en wat niet, dat we die kennis terug willen brengen naar de winkel.’

Op de vraag of er een aanleiding was om het te stoppen, zegt Schaeffer: ‘We werkten met een jaarcontract voor de partners die het maakten. Van de zomer hebben we ons afgevraagd of we er mee door moesten gaan en toen hebben we bedacht dat het na 2,5 jaar genoeg was. In 2010 zouden we het niet meer maken. Onderdelen gaan door, er komen ook specials in de winkel. En we komen in 2010 met nieuwe dingen. We stoppen gewoon op het hoogtepunt.‘

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie