Vandaag lanceert Menzis de nieuwe campagne 'Mens wat ben je mooi', over wat DDB & Tribal de 'leefkracht van de mens' noemt.
Door zich te richten op de emotionele aspecten van zorgverzekeringen, wil Menzis zich onderscheiden van de 'bijna agressieve' campagnevoering van andere zorgverzekeraars, zo is het idee.
In de campagne, die bestaat uit twee tv-commercials - 'liefde' en 'doorgaan'- zijn bijna geen acteurs ingezet. De dochter die haar moeder voor het eerst in lange tijd weer ziet lopen, de gehandicapte jongen die poseert met een van de vele trofeeën die hij heeft gewonnen; ze illustreren hoeveel levenskracht en schoonheid de mens heeft en hoe Menzis hieraan kan bijdragen.
'Mens, wat ben je mooi als je lief hebt':
'Mens, wat ben je mooi als je doorgaat':
Een woordvoerder van Menzis wordt in een bijgevoegd persbericht geciteerd: 'Met de nieuwe aanpak gaat Menzis terug naar haar originele merkwaarden. Met deze campagne wil Menzis naar voren brengen waar de focus ligt, namelijk dat ze niet alleen voor mensen zorgen wanneer ze ziek zijn, maar ook wanneer ze herstellende en gezond zijn. Menzis is een coöperatie zonder winstoogmerk en aandeelhouders, het leveren van goede zorg voor mensen staat hierdoor centraal. Solidariteit is voor Menzis de kern van verzkeren en daarom is iedereen welkom, ziek of gezond, jong en oud. Er is geen medische selectie.'
Credits
Bureau & creatie: DDB & Tribal Amsterdam
Productiemaatschappij: HazazaH
Regisseur: Bram Schouw
D.O.P.: Gregg Telussa
Producer: Shaheen Hameedah Butt
Editor: Annelien van Wijnbergen
Grading & online: Crabsalad
Soundstudio: Soundcircus Kees Kroot
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!