Eerder dit jaar lanceerde Cannes Lions International Festival of Creativity nog een nieuwe categorie ‘Digital Craft’, onder leiding van juryvoorzitter Wesley ter Haar, mede-oprichter en cco MediaMonks.
‘Nederland wordt, met zijn indrukwekkende erfgoed van kunst en design, tijdens het festival op wereldniveau gepresenteerd als multiculturele gemeenschap’, vertelt een opgetogen Kerrie Finch, vertegenwoordiger van Orange Lions. ‘De Nederlandse industrie wordt gezien als een wereldwijde hub, waar grensverleggend en creatief werk van het hoogste niveau wordt gemaakt. Het feit dat Nederland straks in tien jury’s wordt vertegenwoordigd is daar een internationale bevestiging van.’
De geselecteerde juryleden:
Digital Craft
Wesley ter Haar, co-founder & CCO, MediaMonks – Jury President
Film
Lars Jorgensen, executive creative director, Anomaly
Film Craft
Stephanie Oakley, director of film production, 72andSunny
Cyber
Kelsie van Deman, , W+K Amsterdam
Direct
Patrick van Haperen, creative lead, Red Urban
Promo & Activation
Peter de Lange, founder & creative director, Lemz
Design
Jochem Leegstra, founder & owner, STAAT
Creative Effectiveness
Martin Weigel, chief strategy officer, W+K Amsterdam
Entertainment
Stuart Harkness, executive creative director, 72andSunny
Product Design
De tiende plek is een 'vrij stoeltje’ in de Product Design-jury. Geïnteresseerde en gerenommeerde namen kunnen hun interesse doorgeven aan de Orange Lions.
In totaal zullen zo’n 400 internationale juryleden aanwezig zijn bij het festival, om op zoek te gaan naar het beste werk van het afgelopen jaar.
Het International Festival of Creativity zal van 18 tot 25 juni plaatsvinden in de Franse kustplaats.
Meer over Cannes is te vinden in ons dossier en op de site van het festival.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!