Voor het eerste nummer van Creatie dit jaar, met de ADCN, ontwikkelde MediaMonks al de experimentele mobiele website Creative Breakthroughs – waarbij gebruikers hun smartphone moeten schudden om ‘n (nieuw) voorbeeld van baanbrekend werk te zien.
Voor het meest recente nummer van de papieren ‘parel’ van de Adfo Groep ontwierp MediaMonks de centerfold (de poster op 't nietje) in de vorm van een sterrenhemel en de mobiele extensie Hiddeninspace.nl, die correspondeert met de centerfold en icoontjes door het nummer heen. Het hele nummer stond in het teken van ideeën die om een bepaalde reden nog niet het levenslicht hadden gezien - en die fotograaf Paul D. Scott vervolgens heeft verbeeld.
‘De mobiele site Hiddeninspace.nl paste perfect bij het thema van Creatie: Hidden Gems & Killed Ideas. Door gebruikers de kans te geven om de verborgen schatten te ontdekken in het sterrenstelsel, wordt een extra laag van interactiviteit gecreëerd die met alleen een papieren versie van het magazine verborgen zou zijn gebleven’, aldus Coen Doolaard, Lead Account Mobile, MediaMonks.
‘Digitaal geeft een extra dimensie en versterkt de content, en dat is precies wat we ook bij de komende nummers van Creatie zullen doen. Het is interessant om mee te denken hoe digital en mobile bij kunnen dragen aan de beleving van het papieren magazine.’
Voor de komende nummers van Creatie (het laatste nummer van dit jaar staat geheel in het teken van sport - in samenwerking met de Persgroep/AD, One Saturday Afternoon en ontwerpbureau Vijf890) onderzoeken hoofdredacteur Nils Adriaans en MediaMonks de mogelijkheden tot een blijvende app.
Het cocktail-glas (zie beeld sterrenhemel boven) uit Creatie
Een spread uit Creatie, met het geweer en icoontje van het geweer
Coen Doolaard van MediaMonks
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!