Naast McCann deden Noise, Roorda, Ogilvy & Mather en Lemon Scented Tea mee aan de aanbesteding.
Het contract met McCann werd vorige maand getekend en het bureau is volop aan de slag met nieuwe campagnes.
Vattenfall/Nuon zocht een ‘creative agency’ om de positionering, de merkstrategie en het merkverhaal verder te ontwikkelen en uit te (laten) werken, zo stond in de selectieleidraad: ‘een agency die in staat is om continu kleinere campagnes te voeren (dripping). Maar daarnaast ook middelgrote sponsoractivatiecampagnes en grotere thema- en productcampagnes te ontwikkelen en uit te rollen.’ De basis zal gevormd worden door online campagnevoering met offline activatie.
Het bureau waar Nuon naar zoekt moet ook ervaring hebben met ‘samenwerking met complexe grote organisaties waar meerdere business units opdrachten kunnen geven’. Een bureau dat samen met Nuon ‘de regierol pakt in de samenwerking met online en offline activatie-, PR- en mediabureaus.’ Nuon behoudt zich het recht voor om ‘daar waar zij dat noodzakelijk acht opdrachten op het gebied van campagneontwikkeling en uitwerken aan derden te verstrekken.’
In de selectieleidraad worden de belangrijkste kernwaarden voor de samenwerking genoemd: ‘betrouwbaarheid, flexibiliteit, openheid, ambitie, ervaring, aandacht, creativiteit en capaciteit.’
Nuon gaat voor een lange relatie. De beoogde contractduur is twee jaar met drie verlengopties van elk twee jaar.