Geloof je écht in delen of is het een hype?
Delen is geen hype. Het is de (noodzakelijke) keuze van een nieuw generatie, die begrijpt dat we het als mensheid in ons werelddorp -een kwetsbaar ruimteschip in een kil, leeg en vijandig heelal- samen moeten zien te rooien. We zijn op een punt aangekomen in de geschiedenis van de menselijke beschaving dat we de kennis, de mogelijkheden en de noodzaak hebben om ons duurzaam te gaan gedragen. Het alternatief is uitputting, vervuiling en oorlog om de verdeling de dan steeds schaarsere natuurlijke hulpbronnen.
Heb je een voorbeeld van hoe je zelf deelt?
Ons bedrijf WakaWaka is volledig gebaseerd op het principe van delen: 'Share the sun!' We willen topdesign, topkwaliteit duurzame energiebronnen 'affordable' maken voor ook de allerarmsten. on der meer via ons 'Robin Hood pricing model;' (in het Westen betaal je pakweg twee maal zoveel als in de onderontwikkelde wereld -en juist dat maakt die veel lagere aanschafprijs voor arme mensen mogelijk.
Op welke manier kunnen media delen en er toch goed aan verdienen?
Wie royaal deelt, kweekt sympathie en loyaliteit. Naast oprijs en kwaliteit zal juist dat de doorslag geven bij de preferentie van afnemers. En ook de grotere toewijding van je werknemers, en de betere relatie met andere 'stakeholders' zal direct en/of indirect ook bedrijfsmatige voordelen opleveren.
Kijk hier voor het gehele MWG Congresprogramma.
Het MWG Congres is op donderdag 13 februari 2014 in DeFabrique in Utrecht.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!