Tien juryleden vertegenwoordigen Nederland tijdens het Cannes Lions International Festival of Creativity 2017. Dat zijn er evenveel als in 2016. Orange Lions maakt vandaag officieel drie extra juryleden bekend.
Drie extra
Marieke Verhart (Client Director bij MediaCom) vertegenwoordigt Nederland in Media, Janwillem Bouwknegt (partner bij npk design) jureert Product Design en Bas Korsten (J. Walter Thompshon Europe) zit namens Europa in de jury voor de categorie Promo & Activation.
Kerrie Finch van Orange Lions vertelt dat het haar doel is om zoveel mogelijk diversiteit binnen de jury te bewerkstelligen. ‘Ik ben blij het aantal vrouwelijke juryleden dit jaar gestegen is naar 45 procent en dat Nederlanders in zoveel verschillende categorieën actief zijn.’
Minder juryleden en shortlist
In verhouding heeft Nederland meer juryleden dan ooit. De organisatie van Cannes Lions heeft in 2017 namelijk een stuk minder juryleden en minder shortlists. Afgelopen editie waren er 387 juryleden, dat worden er 295. De organisatie doet dit ‘om betekenisvolle discussies te stimuleren’. Lees meer.
Het Cannes Lions International Festival of Creativity vindt plaats van 17 tot 23 juni 2017.
Dit is de volledige lijst van Nederlandse juryleden:
Promo & Activation - Anneke Schogt, Managing Partner, IMA & Bas Korsten, Creative Head, J. Walter Thompson Amsterdam
Design - Mark van Iterson, Global Head of Design, Heineken International
Film - Elissa Singstock, Executive Producer, Wieden+Kennedy Amsterdam
Film Craft - Saskia Kok, Executive Producer, Bonkers
Innovation - Emmanuel Flores, Head of Tech, J. Walter Thompson
Cyber - Nathalie Peters, Head of Digital Transformations, IPG Mediabrands
Direct - Darre van Dijk, Chief Creative Officer, TBWA Worldwide
Media - Marieke Verhart, Client Director, MediaCom
Product Design - Janwillem Bouwknegt, Partner, NPK design
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!