Kering, een Frans internationaal modeconcern, heeft een vijfjarige samenwerking gesloten met het London College of Fashion. Doel van de samenwerking is om studenten aan te moedigen met milieuvriendelijke materialen en methodes te werken.
Consumenten worden ten heden dagen steeds veeleisender tegenover luxueuze design producten. Naast dat er kwaliteit wordt verwacht, willen steeds meer consumenten dat de producten op een milieuvriendelijke manier zijn geproduceerd.
'In mijn optiek is er niets belangrijker dan het voorzien van een raamwerk om kennis door te kunnen geven om de volgende generatie te inspireren. Zij moeten veranderingen door voeren die nodig zijn om toekomstige uitdagingen aan te kunnen', aldus François-Henri Pinault, voorzitter en CEO van Kering. 'Duurzaamheid moet geen dwang worden, het moet juist kansen bieden om creatief te kijken naar meerdere niveaus binnen een productieproces.'
CFDA/Lexus Eco-Fashion Challenge
Lexus organiseerde op zijn beurt voor de vijfde keer het jaarlijkse CFDA/Lexus Eco-Fashion Challenge. De luxe dochterlijn van Toyota reikt voor de vijfde keer in samenwerking met het CFDA (Council of Fasion Designers of America) awards uit aan milieuvriendelijke bedrijven. Dit jaar won K/LLER Collection, een juwelier gespecialiseerd in het maken van producten uit gerecycled metaal, de eerste prijs ter waarde van 75.000 dollar.
Het partnerschap tussen Lexus en het CFDA maakt maar een klein deel uit van het plan om een progressief, groen-denkend luxe merk te zijn. Andrea Lim, Lexus engagement marketing manager: 'Wij willen een debat rondom duurzaamheid, design en luxe aanwakkeren om ze dichter bij elkaar te brengen.'