Op 29 december verlicht KWF het Middelpunt van Nederland met duizenden lampionnen, gedoneerd door mensen uit het hele land en voorzien van een handgeschreven naam. Na het verlichten van de Afsluitdijk op 30 december 2016 wil KWF opnieuw aandacht vragen voor mensen die te maken hebben met kanker. Rond de feestdagen wil KWF deze mensen een hart onder de riem steken.
De campagne is vandaag live gegaan met een televisiecommercial, gesponsorde social media-video’s, YouTube-advertenties, Out-of-Home en bannering. In deze campagne staat de vraag ‘Voor wie brandt jouw lampion?’ centraal.
Wanneer mensen doneren krijgen zij de mogelijkheid om ook een lampion te laten plaatsen in het hart. Daarnaast kunnen zij via de landingspagina een verhaal, wens of persoonlijke boodschap toevoegen. Ook kan men op de landingspagina een digitale versie van hun gedoneerde lampion direct delen met vrienden en familie via social media.
Vorig jaar hebben onder andere Ruud Feltkamp, Gijs Staverman en Fidan Ekiz een lampion laten branden. Dit jaar doneren Albert Verlinde, Lodewijk Asscher, Addy van den Krommenacker, Edsilia Rombley en Sol Wortelboer een lampion. Het bureau Kapooow is verantwoordelijk voor de campagne.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!