Overslaan en naar de inhoud gaan

5 focuspunten om van je shop-in-shop een klapper te maken

Het huidige retailklimaat is volgens ABN Amro zeer geschikt voor shop-in-shops. Waar moet u op letten om van uw s-i-s een succes te maken?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De sector bankers (economie en retail) van ABN Amro geloven dat het huidige retailklimaat bij uitstek geschikt is voor shop-in-shops. In een sector update stelt de bank zelfs dat deze in de toekomst vaker het straatbeeld zullen bepalen. Maar niet iedere shop-in-shop is een instant-succes. ABN Amro formuleerde vijf focuspunten voor het laten welslagen van een shop-in-shop.

related partner content for mobile comes here

Focuspunt 1: Locatie
De vraag op welke locatie je als winkelier wil zitten, is volgens ABN Amro essentieel. Om een toplocatie te definiëren, wordt vaak geput uit bronnen als het CBS en het Planbureau over de Leefomgeving. Aanvullende informatie kan gewonnen worden door een shop-in-shop in te zetten als vooruitgeschoven verkenner. Bij bewezen succes kan besloten worden om een ‘echt’ filiaal te openen.

Focuspunt 2: Match
Als de shop-in-shop niet matcht met de shop waarin deze is ondergebracht, bestaat het gevaar dat de merkimago’s elkaar verzwakken.

Het succes van een shop-in-shop staat of valt met een goede ‘match’ tussen de bedrijven die onder hetzelfde dak producten verkopen. Anders dreigt het merkimago te verzwakken. Sleutelwoorden die ABN Amro hierbij noemt, zijn identiteit, uitstraling en kernwaarden.

Focuspunt 3: Klantengroepen
Bij de zoektocht naar een partner om een shop-in-shop te vestigen, is het belangrijk om na te denken over welk type klanten je er kunt bereiken. Is dat hetzelfde type klanten die je anders ook al bereikt? Dan doe je het minder goed dan wanneer je nieuwe typen klanten weet te bereiken.

Focuspunt 4: vloerproductiviteit
Stel, de vierkante meters in je winkel worden niet optimaal benut omdat een deel van de omzet naar online is verschoven, dan is het een goede aanvulling om ruimte te bieden aan een shop-in-shop. ABN Amro: ‘Dan sla je twee vliegen in één klap: meer verrassing, meer vloerproductiviteit.’

Focuspunt 5: Afspraken
Open deur misschien, maar bij een shop-in-shop raken partijen afhankelijk van elkaar. Van groot belang dus om goede, passende afspraken te maken, zodat geen van de partijen schade oploopt bij situaties die vooraf niet voorzien waren.

Meer weten? Lees verder bij ABN Amro.

Beeld: shop-in-shop van Siemens bij Coolblue

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in