Met de “Hallo, is daar iemand?” campagne roept het fonds Nederlanders op om een steentje bij te dragen aan het verbinden van mensen 'en zodoende sociaal contact te bevorderen'.
Volgens Mark Versteegen, manager van het KPN Mooiste Contact Fonds, laat de campagne zien wat het fonds doet en inspireert het anderen om mee te helpen. Versteegen: “Al ruim zeven jaar proberen wij met het KPN Mooiste Contact Fonds ons steentje bij te dragen aan het tegengaan van eenzaamheid in Nederland. En we zien dat dit werkt.”
Het gemis van sociaal contact is een groot probleem, aldus Versteegen. Zo blijkt uit een onderzoek dat liefst een kwart van de Nederalnders zich eenzaam voelt. De helft weet niet hoe ze hun sociaal isolement kunnen doorbreken. “Met de campagne willen we Nederland niet alleen op een toegankelijke manier wijzen op dit groeiend maatschappelijke probleem, ook laten we zien dat je vaak op heel eenvoudige wijze een verschil kan maken: een bezoekje, vragen hoe het gaat, een kaartje sturen.'
Samen met maatschappelijke partners organiseert het KPN Mooiste Contact Fonds projecten om kwetsbare groepen in de samenleving te verbinden met de wereld om hen heen. Een voorbeeld is KlasseContact, waarin het fonds samenwerkt met partner EDventure. Gezamenlijk maken zij het mogelijk dat met een speciale ICT-set (de KPN Klasgenoot) langdurig en ernstig zieke kinderen in contact blijven met hun klasgenoten en kunnen deelnemen aan de lessen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!