KPN doet het goed op thuismarkt

Telecomconcern KPN heeft een goed kwartaal achter de rug op de thuismarkt. Een flinke groei in de combinatie van internet en bellen, televisie en mobiele telefonie maakt dat KPN de verwachtingen voor Nederland heeft verhoogd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het concern rekent niet langer op een daling van de resultaten op de thuisbasis. gaat er nu vanuit dat de resultaten in Nederland gelijk zullen blijven aan die van vorig jaar, zei bestuursvoorzitter Ad Scheepbouwer woensdag in een toelichting op de kwartaalcijfers.

KPN heeft in het tweede kwartaal een omzet geboekt van 3,66 miljard euro. Dat is meer dan in dezelfde periode vorig jaar, toen de omzet 3,01 miljard euro bedroeg. De hogere inkomsten komen vooral door de overname van Getronics.

KPN zag op de Nederlandse consumentenmarkt het aantal vaste aansluitingen nog wel dalen, met 40.000. Daar stond tegenover dat het concern volgens Scheepbouwer 'heel hard' groeide met telefonie via internet, het aanbieden van televisie en mobiel dataverkeer. De KPN-topman zei ook nog geen signalen te hebben gezien die wijzen op een verslechtering van de Nederlandse markt (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie