Onder 6 tot 12-jarigen is tv goed voor een kijktijd van gemiddeld 10,9 uur per week. Daarbij hoort ook Netflix, dat het grootste aandeel frequente kijkers heeft. Zapp en Nickelodeon zijn de twee favoriete tv-zenders.
Oudere kinderen kijken meer tv dan jongere kinderen. Jongens en meisjes kijken ongeveer even lang.
Online
Online is YouTube verreweg het populairst (91 procent), waarbij drie van de vier kinderen naar comedy en grappige filmpjes kijkt.
Donald Duck en Kidsweek
Van de printtitels wordt Donald Duck in alle doelgroepen veruit het meest gelezen, het meest door jongens en oudere kinderen.
Daarna heeft voor jongens Donald Duck Extra het hoogste bereik (zowel totaal als gemiddeld bereik), voor meisjes is dat Tina.
Onder jongere kinderen hebben, na Donald Duck, Donald Duck Junior en Kidsweek het hoogste gemiddeld bereik van de opgenomen titels. Voor de oudere kinderen is dat Donald Duck Extra, gevolgd door Tina, Kidsweek en National Geographic Junior.
NOM Kids Monitor
De NOM Kids Monitor is een vervolg op het onderzoek van 2013. Nu is deze in aangepaste vorm opnieuw uitgevoerd in opdracht van verschillende media-exploitanten en mediabureau
GfK voerde het onderzoek uit onder kinderen in de leeftijd 6-12 jaar.