Kamervragen over defensielogo

Kamerlid Harry van Bommel (SP) heeft minister van defensie De Grave gevraagd de invoering van het nieuwe defensielogo te heroverwegen. Schattingen over de kosten die aan de invoering van het nieuwe logo verbonden zijn, lopen uiteen van dertig tot vijftig miljoen gulden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De nieuwe huisstijl - die ontworpen wordt door Total Design - is volgens Defensie nodig omdat de Koninklijke Marechaussee vorig jaar, naast landmacht, luchtmacht en marine, een vierde krijgsmachtsdeel is geworden. De invoering van het logo en de huisstijl voor het departement zal geleidelijk geschieden. Van Bommel vindt de geraamde kosten in geen enkele verhouding staan tot de grootte van het nieuwe krijgsmachtsdeel, aangezien er slechts 5.500 personen bij de Koninklijke Marechaussee werken. De kosten komen daardoor, volgens het socialistische kamerlid, op bijna tienduizend gulden per werknemer. Van Bommel: Als Albert Heijn een kleine supermarktketen overneemt, dan worden ook niet de gevels van de bestaande AH-winkels gewijzigd.’ Directeur voorlichting Van den Heuvel van het ministerie van Defensie wilde in afwachting van de be-antwoording van de kamervragen door de minister, niet inhoudelijk ingaan op de huisstijloperatie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie