Kaartverkoop gekoppeld aan data moet voor betere resultaten zorgen voor voetbalclubs en theaters

Marketeers van theaters en voetbalclubs kunnen nu actief aan de slag met datadriven marketing. Hiervoor is er een koppeling ontwikkeld tussen het kaartverkoopsysteem SRO van softwarebedrijf ESB.TSB en het ‘fanmarketingplatform’ van marketingbureau Sports Alliance.

Door het koppelen van de twee systemen wordt het mogelijk om marketingcampagnes aan te passen aan de behoefte of koopgedrag van fans of bezoekers.

‘Vrijwel elke (culturele) organisatie of voetbalclub heeft de beschikking over een of meerdere adresbestanden. Dit kan bijvoorbeeld een database zijn van ticketverkopen, een digitale nieuwsbrief of aankopen in een online fanshop. Door het analyseren van deze gegevens krijgen de data meer waarde’, aldus de twee bedrijven.

De koppeling is al in gebruik bij 32 Nederlandse voetbalclubs.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie