Josh Grau: ‘TV van onschatbare waarde voor Twitter’ (GMC13)

‘TV en Twitter zijn als media van onschatbare waarde voor elkaar,’ aldus Josh Grau, merkstratgeeg van Twitter, op Het Grote Marketing Congres.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat Twitter de iconische blauwe vogelvleugetjes voortvarend in de televisiemarkt aan het uitslaan is, hebben we de afgelopen tijd al meerdere malen . De conversaties op sociale netwerken rondom tv-programma’s leveren niet alleen op voor de zenders, maar kunnen ook worden gebruikt om adverteerders te bedienen.

Tijdens zijn toespraak op Het Grote Marketing Congres vandaag in de Amsterdam Arena zette Josh Grau, hoofd brand strategy bij Twitter de liefdesverklaring aan de televisiemarkt nog eens kracht bij met een paar ferme statistieken:

- Zestig procent van de Twitter-gebruikers twittert tijdens het televisie kijken

- Veertig procent van de tweets tijdens de piekuren gaat over televisieprogramma’s

- 95 procent van de publieke gesprekken over tv vindt plaats op Twitter

Volgens Grau ligt er dan ook een schat aan kansen voor adverteerders en marketeers om gebruik te maken van deze wisselwerking om hun merk op een relevante manier te laden. Daarbij gaat het volgens Grau allemaal om het vinden van de juiste consumenten, de juiste conversaties, de juiste context en de juiste content.

Hierbij wijst hij - naast alledaagse conversaties en grote gebeurtenissen - televisie-evenementen aan één van de grootste aanjagers. Dit illustreerde Grau treffend met het filmpje van de legendarische Wimbeldonfinale van Andy Murray die 3,2 miljoen tweets in 12 uur opleverde.

Aan de hand van de succesvolle Super Bowl-commercial van Audi (zie filmpje) legt Grau uit hoe de juiste brand content op het juiste moment voor een enorm merkbewustzijn en ongekende buzz op Twitter kan zorgen: waar veel over getwitterd wordt, zal meer bekeken worden en wat meer bekeken wordt, zal meer besproken worden op Twitter.

Dit heeft allemaal te maken met de theorie achter de kracht van de menigte, aldus Grau. ‘Een wetenschapper onderzocht ooit wat de kans is dat je op een bepaalde plek op straat zou stilstaan om naar de lucht te kijken. Die was nul. Als er één andere persoon is die het doet, wordt die kans al veertig procent. Voeg er vijftien mensen aan toe en de kans wordt 95 procent. Dat is hoe de wisselwerking tussen Twitter en tv werkt.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie